Web Analytics

Optimaliseringsverktøy for epost-markedsføring

CPM Analytics tilbyr to analyseverktøy som hjelper deg å stille sterkere med din epost markedsføring.

☑️ Sammenligningsanalysen gir deg enkel innsikt i hva dine konkurrenter gjør sammenlignet med din bedrift. Du velger selv hvilke konkurrenter og innholds-variabler du ønsker å analysere.

☑️ Effektanalysen hjelper deg å avklare forklaringsvariabler for hvorfor kunder velger å lese og klikke seg inn i noen av dine eposter. Forklaringsvariabler kan eksempelvis være bruk av emojis, rabatt eller lesbarhetsnivå, for å nevne noen.

En liste over variabler kan du lese om i artikkelen lenket til under.

Hands on laptop

Effektanalyse og sammenligningsanalyse

Kontakt oss

CPM Analytics krever liten innsats av deg som kunde, da vi kun trenger tilgang til dine historiske epostkampanjer og data på åpning og klikk. AI, maskinlæring og tekstanalyse benyttes for å avdekke variabler som definerer innhold, som potensielt kan bli analysert for effekt på åpning og klikk. Vårt analyseverktøy skiller seg ut ved å inkludere et mangfold av variabler, hvor effektanalyse av ulik bildebruk og lesbarhetsnivå er egenskaper verktøyet differensierer seg med på markedet.


Få enda større effekt av din mest effektive kommunikasjonskanal

E-postkommunikasjon er 40 ganger så effektiv som sosiale medier, og kostnadene til sosiale medier har økt med 31% på 12 måneder
Å reaktivere både lojale og litt mer perifere kunder i din kundeportefølje er effektivt! De har allerede vist interesse for din merkevare og produkter
E-poster er fleksible, kan enkelt endres og måles opp mot hverandre. Veldig enkelt å endre taktikk basert på innsikt
Du kan til og med lære av dine konkurrenter - da sammenlikner vi innholdet i dine e-poster mot konkurrentenes! Dette har du IKKE sett før!

Hva betyr lesbarhet?

Hva er lesbarhet og betyr det noe? Alle e-poster har en lesbarhetscore, hva kan denne fortelle oss?

Riktig budskap i emnefeltet

Hvilke triggerord bør du ha i emnefeltet for å skape interesse? Hva er det som får kundene dine til å åpne og klikke i e-posten?

Fordeling av tekst og bilde

Hvor mye tekst eller bilder skal du ha i en e-post? Vi analyserer hvor mye bilder du har benyttet, og måler deretter resultatene.

Hvilke budskap fungerer?

Avansert tekstanalyse leser temaene i e-postene og gir deg informasjon om hvilke tema/budskap som skaper kundeinteresse

Fordelene med smartere e-postanalyse

Effektanalyse av all din historikk lærer deg hva som har fungert bra og dårlig - det finnes ingen bedre måte å lære på!
Unngå å leve etter etablerte og feilaktige «sannheter» - det er bedre å vite! Motta konkrete råd og innspill på detaljer du ikke visste hadde betydning
Bruk analyse til å besvare «myter» internt i organisasjonen – for eksempel når lønner det seg å sende ut e-poster eller hvor mange bilder bør brukes?
A/B testing tester kun to alternativer mot hverandre. Her lærer du av alle e-poster. Dette er kanskje enklere for din bedrift å gjennomføre i hverdagen?  Vi kan gi deg en oppdatert rapport i neste kvartal som forteller deg om du har forbedret e-postene eller ikke!

Smart og enkelt for deg

Du dumper over alle dine utsendte e-poster til oss, samt rapport på klikk. Det er alt vi trenger, og vi forklarer deg selvfølgelig hvordan!
Du mottar en dybdeanalyse av din e-post historikk basert på våre unike metoder og oppsummert i en rapport fra en av våre dyktige data scientists
Vi kan levere en tilsvarende analyse mot konvertering fra e-poster sendt til salg
Videre kan du få en analyse av dine konkurrenters e-poster på samme måte, men uten effektvurdering
Two people having a discussion in an office environment
CPM Analytics er et rådgivnings- og analysebyrå med sterk teoretisk og analytisk bakgrunn
Bruker moderne metoder og verktøy i våre analyser og vi er i dag 12 ansatte og i sterk vekst
CPM Analytics bistår kunder i å identifisere og tallfeste potensialene i kunde- og markedsaktiviteter, samt effektmåle disse

Skal vi ta en prat?

Fortell oss hvordan vi kan hjelpe bedriften din i skjemaet, så svarer vi deg så fort vi kan!

Eller send oss en e-post til:
Jippi, skjemaet ditt er sendt inn! Du hører fra oss straks.
Ånei, noe gikk galt med innsendingen!