Optimaliseringsverktøy for epost-markedsføring
CPM Analytics tilbyr to analyseverktøy som hjelper deg å stille sterkere med din epost markedsføring.
☑️ Sammenligningsanalysen gir deg enkel innsikt i hva dine konkurrenter gjør sammenlignet med din bedrift. Du velger selv hvilke konkurrenter og innholds-variabler du ønsker å analysere.
☑️ Effektanalysen hjelper deg å avklare forklaringsvariabler for hvorfor kunder velger å lese og klikke seg inn i noen av dine eposter. Forklaringsvariabler kan eksempelvis være bruk av emojis, rabatt eller lesbarhetsnivå, for å nevne noen.
En liste over variabler kan du lese om i artikkelen lenket til under.
Effektanalyse og sammenligningsanalyse
CPM Analytics krever liten innsats av deg som kunde, da vi kun trenger tilgang til dine historiske epostkampanjer og data på åpning og klikk. AI, maskinlæring og tekstanalyse benyttes for å avdekke variabler som definerer innhold, som potensielt kan bli analysert for effekt på åpning og klikk. Vårt analyseverktøy skiller seg ut ved å inkludere et mangfold av variabler, hvor effektanalyse av ulik bildebruk og lesbarhetsnivå er egenskaper verktøyet differensierer seg med på markedet.
Få enda større effekt av din mest effektive kommunikasjonskanal
Hva betyr lesbarhet?
Hva er lesbarhet og betyr det noe? Alle e-poster har en lesbarhetscore, hva kan denne fortelle oss?
Riktig budskap i emnefeltet
Hvilke triggerord bør du ha i emnefeltet for å skape interesse? Hva er det som får kundene dine til å åpne og klikke i e-posten?
Fordeling av tekst og bilde
Hvor mye tekst eller bilder skal du ha i en e-post? Vi analyserer hvor mye bilder du har benyttet, og måler deretter resultatene.
Hvilke budskap fungerer?
Avansert tekstanalyse leser temaene i e-postene og gir deg informasjon om hvilke tema/budskap som skaper kundeinteresse
Fordelene med smartere e-postanalyse
Smart og enkelt for deg
Skal vi ta en prat?
Fortell oss hvordan vi kan hjelpe bedriften din i skjemaet, så svarer vi deg så fort vi kan!