Mange tjenester på markedet tilbyr observasjon eller enkel analyse av datainnsamling. Vår sammenligningsanalyse er basert på observasjon av hva dine konkurrenter gjør i deres e-post markedsføring. Analysen ser på variabler i listen vedlagt nederst på siden. Som kunde vil du antakelig finne interessante funn vedrørende hva din bedrift gjør sammenlignet med dine konkurrenter. Kanskje du oppdager at konkurrentene dine bruker rabatt eller emojier hyppigere i emnefelt enn din bedrift. Da er det tenkelig at du finner det verdifullt å investere i effektanalysen som gir innsyn om justering av denne type innhold gir effekt spesifikt for deg.
Differensiering fra tilsvarende CRM verktøy
CPM Analytics tilbyr nemlig i tillegg en mer omfattende og kompleks effektanalyse av variabler som definerer innhold. Analyseverktøyet inkluderer eksempelvis variabler som lesbarhetsnivå og bruk av ulike typer bilder- noe som ikke blir vurdert av tilsvarende CRM verktøy på markedet. Analysene kan gjøres både på emnefelt og/eller hovedteksten i eposten.
Mange tjenester tilbyr observasjon eller bivariat analyse. Bivariat analyse tester kun ut forholdet mellom to variabler av gangen. Vår effektanalyse tar hensyn til en rekke aspekter som tilsvarende verktøy ikke vurderer. Analyseverktøyet inkluderer et stort antall variabler når den tester effekt av innhold. Effektanalysen utelater også variabler som ikke er verdt å ta hensyn til. Dette spisser analysen inn mot kun de variablene man burde justere for å forbedre åpning og klikk.
I lignende analyser kan påvirkning mellom de ulike variablene lede til feilaktige konklusjoner. Metoden brukt av vårt verktøy unngår problemer som dette, og gir dermed en bedre pekepinn på hva som burde endres. Det er lettere å tolke resultatet fra analysen, da verktøyet legger opp til en enkel veiledning for å justere e-post innhold.
CPM Analytic`s effektanalyse og sammenligningsanalyse hjelper deg å treffe dine avsendere med mer appellerende innhold i dine epost-kampanjer. For noen vil utsendingstidspunkt spille en viktig faktor, mens for andre kan bildebruk være gunstig for å øke åpning og klikk. Du får et verdifullt innsyn som reduserer tidsbruk og feiling av epost markedsføring internt i organisasjonen.
Våre leveranser
☑️ Sammenligningsanalysen gjennomføres månedlig uten bindingstid. Variabler og konkurrenter kan endres fra måned til måned.
☑️ Effektanalysen er derimot en mer omfattende engangsleveranse av resultater basert på data fra siste året.